- Marlene Mark Waldorf,
Marlene Mark Waldorf og hendes mand har siden 2013 drevet webshoppen Mark&Waldorf, som sælger nøje udvalgte interiør- og livsstilsprodukter. Familievirksomheden har fra første dag beroet på klare kerneværdier, og derfor er alle samarbejdspartnere nøje udvalgt.
BeSocial har samarbejdet med Mark&Waldorf af to omgange. Først fra 2017 til 2020 – og igen fra august 2022 til i dag. Efter at have afprøvet et full service-bureau fra 2020 til 2022, er Mark&Waldorf nu retur hos BeSocial.
”Vi har altid prioriteret at samarbejde med mennesker, der forstår os og deler vores værdisæt. Hvor god kemi og gode resultater følges ad. Da vi første gang mødte holdet hos BeSocial var det tydeligt, at de ikke er som mange andre i branchen. De er ordentlige og reelle – og af den grund var vores første samarbejde også rigtig godt. Alligevel måtte vi lige se, om græsset var grønnere i et full service-set-up, men nu er vi retur,” forklarer Marlene og fortsætter:
”Det har været meget ubesværet at vende tilbage til BeSocial. Vi er selvfølgelig vokset og blevet dygtigere siden vores seneste samarbejde – og det samme er de. Derfor føles det bare helt rigtigt at være tilbage. Men selvom vi har en god og tæt relation, så plejer jeg at sige, at jeg kun er gift med min mand. Det afgørende er, at vi opnår de resultater, vi ønsker – og det er i sidste ende derfor, vi er vendt tilbage.”
Mellem mavefornemmelse og data
Fra første dag har nøglen til Mark&Waldorfs succes været Marlenes evne til at spotte nye trends og produkter, før alle andre – som da webshoppen, som de første, satsede stort på puslespil under corona-nedlukningen, og salget eksploderede måned efter måned.
I dag er Marlenes intuition, kombineret med data fra websitet og sociale medier, hele omdrejningspunktet for Mark&Waldorfs sortiment og strategiske produktsatsninger.
”Hvis du spørger min mand, så vil han sige, at vores firma bygger på min mavefornemmelse. Det er selvfølgelig forenklet, men vores succes afhænger jo af at udvælge de produkter, vores målgruppe efterspørger. Det findes der bare ikke nogen fast formel for. Det handler om erfaring, intuition og at teste varer af – og så læne os op ad de data, vi blandt andet får fra BeSocials indsatser. Når vi kan se, at vi rammer rigtigt, går vi hurtigt ’all in’ – og så kan vi tydeligt aflæse effekten af de marketingaktiviteter, vi søsætter på sociale medier sammen med BeSocial,” fortæller Marlene.
”De har en oprigtig interesse for vores forretning og deres rådgivning tager altid afsæt i, hvad der er bedst for os. For mig er samarbejdet definitionen på et godt partnerskab – og det er derfor, vi er vendt hjem.”
- Marlene Mark Waldorf, Mark&Waldorf
Et ubesværet samarbejde på tværs af Fyn og Jylland
Selvom Mark&Waldorf har adresse på Fyn, har afstanden til Aarhus aldrig været en udfordring for Marlene. Tværtimod. Hun har nemlig flere ugentlige check-ins med sin faste kontaktperson, hvor de sammen justerer indsatserne for at opnå optimal effekt.
For hende er den tætte kontakt nemlig meget mere værdifuld, end et satellit-samarbejde med et stort bureau, som opsummeres i en månedlig performance-rapport.
”Selvom vores omsætning vokser år for år, er vi stadig en mindre virksomhed målt på antal medarbejdere, og vi har alle sammen hænderne i maskinrummet. Derfor er det afgørende for os at have tætte partnere, vi kan sparre fortroligt med. Folk som udfordrer os og skubber vores forretning fremad. Grundlæggende oplever jeg, at BeSocial bare vil os det bedste. Det er ret særligt, når det trods alt er et kommercielt partnerskab. Men de har en oprigtig interesse for vores forretning, og deres rådgivning tager altid afsæt i, hvad der er bedst for os. For mig er samarbejdet definitionen på et godt partnerskab – og det er derfor, vi er vendt hjem.”