• Thomas Hasse Therkildsen,
CMO @ Klar

Døre og vinduer er ikke noget, de fleste forbinder med e-commerce, men den opfattelse er Klar i fuld gang med at vende på hovedet. Med enormt ambitiøse målsætninger og resultater, der bakker dem op, ændrer Klar allerede nu et konformt marked.

For CMO Thomas Hasse Therkildsen er digital markedsføring et afgørende værktøj til at nå virksomhedens målsætning om 100% vækst – hvert år.

”De seneste to år er vi lykkedes med at fordoble vores salg hvert år, og det skal vi fortsætte med. Det stiller store krav til vores brand og mødet med potentielle kunder online. Fordi vi kun sælger digitalt, er det nødvendigt, at vi skaber komplet tillid til vores produkter og vores virksomhed. Mange forbrugere er ikke vant til at købe denne type produkter online, så vi arbejder også med at opdrage branchen til at være tilgænglig overfor dets brugere. Samlet set er det ikke nogen nem opgave, og det kræver, at vi har de bedste folk med på rejsen,” forklarer Thomas Hasse Therkildsen.

First movers på platforme og budskaber

For Thomas Hasse Therkildsen er vejen til vækst brolagt med en kombination af en snorlige strategi, testvillighed og modet til at afprøve nye platforme. Fordi landskabet for sociale medier konstant forandrer sig, er Klar også aktive på medier, som ikke umiddelbart rimer på vinduer og døre.

Det er nemlig nødvendigt at udforske nye veje, hvis virksomheden skal nå sine ambitiøse vækstambitioner.

”Vi arbejder i en traditionsbunden branche, hvor der generelt ikke bliver taget mange chancer. Vi vil ikke bare disrupte markedet. Vi vil også udfordre hele tilgangen til markedsføring. Sammen med BeSocial ser vi konstant på, hvor vi kan få værdi for vores annoncekroner – og her har TikTok faktisk været et interessant eksperiment. Grundlæggende handler det om at være nysgerrig og turde at gå andre veje. Vores sociale kanaler er helt essentielle i vores ’go to market’-strategi, og en stor grund til, at vi lykkes så godt, er rådgivningen fra BeSocial. Vores onlinestrategi har spillet en stor rolle i, at vi er gået fra ét til fire markeder på bare tre år,” fortæller han.

“Sociale medier er helt afgørende for at fasttømre og udvikle dit brand. Vi skal kunne gribe kundernes usikkerhed, når de køber et komplekst produkt. Folks hjem er jo deres vigtigste base, og det gør opgaven kompleks. Heldigvis har BeSocial i den grad forstået os.”

- Thomas Hasse Therkildsen, Klar

Sammenhængen mellem kreativitet og performance

Thomas Hasse Therkildsen begyndte sin karriere hos Klar som Art Director – og det er et udgangspunkt, han har ført med ind i rollen som CMO. For Thomas skal det optimale bureausamarbejde formå at parre brandforståelse og kreativitet med teknisk indsigt og rå performance.

”Marketing performance og dit tekniske set-up hænger uløseligt sammen med dit kreative arbejde. Og omvendt. Med BeSocial får vi ikke bare stærke tekniske kompetencer, men en særlig forståelse for vores brand, stil og tone. Med solide analyser og løbende tracking kan vi udvikle bedre kreativitet og kampagner, som understøtter vores vækst. Vores samarbejde fungerer bare, og blandt andet derfor har vi øget vores annonce-spend med 400% det seneste år. For vi kan simpelthen se, at det virker. Vores return er over 650%,” siger Thomas Hasse Therkildsen.