NÜ Denmark

2,48x annonceafkast for leadkampagne på kun tre måneder

For det danske fashionbrand NÜ Denmark er leadgenerering en afgørende del af deres forretning og marketingindsats, hvor tilmeldinger til nyhedsbrevet konverteres til betalende kunder og nye langvarige relationer.

Læs casen

Sådan gjorde vi

Som marketingprofessionel er du helt sikkert klar over vigtigheden af at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Sandsynligvis har du også benyttet Facebook Lead Ads til netop dette formål. Men har du nogensinde overvejet værdien af dine indsamlede nyhedsbrevstilmeldinger på kort sigt? For eksempel siden sidste gang, du afholdt en konkurrence, tilbød en 10% rabatkode eller gav pre-access til et udsalg?

Vi har dykket ned i tallene for at afdække værdien af de indsamlede nyhedsbrevstilmeldinger på kort sigt.

I februar og marts havde vi i samarbejde med NÜ Denmark fokus på at øge antallet af nyhedsbrevstilmeldinger samtidig med, at vi satte fokus på Spring/Summer-kollektionen. For at tiltrække flere til nyhedsbrevet udloddede NÜ nøje udvalgte styles fra den nye kollektion som præmie.

       

Efter afslutningen af konkurrencen den 15. marts har vi set på værdien af de indsamlede nyhedsbrevstilmeldinger i løbet af de efterfølgende tre måneder frem til den 15. juni.

Resultatet

9.700+

nyhedsbrevstilmeldinger

248%

annonceafkast efter tre måneder

NÜ har etableret tusindvis af nye relationer gennem leadkampagnen – og selvom leadgenerering er en langsitet indsats – så har vi allerede efter tre måneder set et afkast på investeringen.

Med tiden vil disse nyhedsbrevstilmeldinger blive endnu mere købeklare, i takt med at de eksponeres for relevant indhold og kommunikation fra NÜ.

Hvad har vi gjort?

Først og fremmest har vi gjort det nemt og intuitivt for målgruppen at tilmelde sig nyhedsbrevet via formularen i Facebook Lead Ads og herfra er alle nyhedsbrevstilmeldinger dirigeret til NÜ’s CMS-system.

Dernæst har vi integreret Facebook Lead Ads med NÜ’s e-mailplatform ved hjælp af Zapier. Vi har tagget tilmeldingerne op, så vi nemt kan måle værdien af disse tilmeldinger, der er genereret via Facebook Lead Ads.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du evaluerer resultaterne af dine leadkampagner, er du altid velkommen til at kontakte os!

 

Bonusinfo

Udover at sende relevante kampagner via e-mail kan du også målrette dine annoncer på Meta til dine nye nyhedsbrevstilmeldinger. Det vil forbedre din målgruppe yderligere, da disse personer allerede har vist interesse for din virksomhed, og derigennem er mere tilbøjelige til at købe dit produkt.

Teamet bag casen

Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.

Mød hele teamet