VESTMARK
66 % højere klikrate med nyt brandmateriale
Et kærligt puf og solid forretningsindsigt var baggrunden, da vi i foråret 2022 tog Vestmark, der forhandler luksuriøse havemøbler, med på en rejse – helt konkret fra Assens på Fyn til Midtjylland. En rejse med det formål at puste liv i et lidt støvet brandmateriale og give kant til markedsføringen i social commerce-indsatsen.
Sådan gjorde vi
Fra strategisk rådgivning til photoshoot.
Indrømmet, som social commerce bureau er det ikke vores spidskompetence at pakke gear og tage på photoshoot. Men som strategiske rådgivere og commerce specialister er det vores fornemste opgave at rådgive samt løfte vores kunder til at skabe den bedste brandoplevelse overfor målgruppen. Så da vi opfordrede Vestmark til at pakke en lastbil med møbler og transportere disse tværs over landet, stod vi naturligvis bi.
En rejse mod digital succes
Det er ingen hemmelighed, at det kan være en bekostelig affære at stable et sådant ekstraordinært photoshoot på benene. Så det store spørgsmål meldte sig også: ”Kan det betale sig?”
Vi kan ikke spå om fremtiden, men med den indsigt vi har gennem længerevarende samarbejder med mode- og livsstilbrands, er krystalkuglen ret klar. Så med indsigt i forretningen og markedet generelt kunne vi anbefale Vestmark at investere i nyt brandmateriale. Det skulle også vise sig, at investeringen kunne skabe en mærkbar omsætning allerede på kort sigt.
778 % selvfinansierende branding
Med det nye brandmateriale løftede vi Vestmarks markedsføringskampagne for sommeren 22 med 66 % i klikrate sammenlignet med brugen af det gamle materiale. Kampagnen opnåede en selvfinansieringsgrad på 778 % og blev løftet 91 %. Skønt kampagnen ikke havde til formål at konvertere købshændelser.
Resultatet
66%
højere klikrate
91%
højere annonceafkast
Med det nye brandmateriale kan vi nu gå endnu en højsæson i møde med inspirerende billede- og videomateriale, som egner sig perfekt til at skabe en levende brandoplevelse med inspirerende annoncer, der kan forvandle sociale medier til direkte salgskanaler.
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.