MILK Copenhagen

92% højere ROAS og 45% lavere CAC med A/B splittest

En stigning på 92% i ROAS efter blot én A/B-splittest lyder måske for godt til at være sandt, men det var resultatet af vores seneste test for MILK Copenhagen. Vi afprøvede et af Meta's nye tiltag, og resultatet taler for sig selv.

Læs casen

Sådan gjorde vi

Når Meta forkæler os annoncører med nye funktioner og tiltag, så kribler det i vores nørdede Social Commerce fingre.

Senest var det “Advantage+” kampagneformatet, og i samarbejde med MILK Copenhagen opnåede vi bemærkelsesværdige resultater, idet vi formåede at øge ROAS med 92%.

Hvad er Advantage+?
Advantage+ skiller sig ud fra almindelige kampagner ved at give Meta større kontrol over visse kampagneaspekter. Her anvender Meta maskinlæring og kunstig intelligens til bl.a. at styre målgruppevalg og annonceplaceringer., så du i stedet kan fokusere på de variabler, som har størst impact på performance – nemlig content og copywriting.

Hvad skal du være opmærksom på ved Advantage+?

Mindre kontrol kan være en udfordring, når du benytter Advantage+. Ved at vælge dette format overlader du store dele af styringen til Meta. Som tidligere nævnt har du ikke indflydelse på, hvor dine annoncer præcist vises eller hvilke specifikke individer der ser dem. Med andre ord, stoler du på, at Meta kan træffe bedre beslutninger end dig – og ofte viser det sig at være tilfældet.

 

Hvordan gjorde vi?

MILK Copenhagen lancerede en helt ny kjole – det perfekte produkt at teste kampagneformatet af på.

Vi oprettede en videnskabelig A/B-split-test, hvor det eneste varierende element var kampagneformatet.

Den ene kampagne blev opsat som en standard conversion kampagne, mens den anden blev opsat som Advantage+.

Ved at teste de to kampagneformater op mod hinanden, opnåede vi en 92% højere ROAS og en 45% lavere pris pr. køb på Advantage+ kampagneformatet.

Årsagen er ganske simpel: konverteringsraten steg fra 1,16% til 2,49% på Advantage+ kampagnen, en stigning på hele 114%. En observant læser ville måske antage, at dette skyldes forskellige budgetallokeringer til annonceplaceringer og aldersgrupper. Dog var både placeringer og aldersgrupper identiske.

Dette rejser et centralt spørgsmål: Hvorfor er konverteringsraten højere i Advantage+, når annoncerne, budgettet og placeringerne er identiske? Desværre kan vi ikke give et entydigt svar. Advantage+ er en “mystery box”, men vores test indikerer, at kampagneformatet bedre identificerer købeklare brugere sammenlignet med en standard konverteringskampagne.

Resultatet

92%

Højere ROAS

45%

lavere CAC

Med en så markant stigning i ROAS og fald i Cost per Acquisition (CAC), kunne man fristes til at tro, at Advantage+ er den eneste vej frem?

Svaret er: Ikke nødvendigvis. Hver virksomhed er unik, og selvom vi har set imponerende resultater, er det ikke sikkert, at du vil opleve den samme effekt. Den eneste måde at afgøre det på er ved at teste det selv!

Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik eller 1 dags visning.

Teamet bag casen

Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.

Mød hele teamet