ZOEY Denmark

3,9 % klikrate og øget websitetrafik med organisk indhold

Bruger I meget tid på at udvikle og opsætte organiske opslag på Instagram, men savner I at se en mærkbar effekt og reelle resultater fra indsatsen? Ved at gøre organiske opslag til en del af jeres social commerce-strategi, får I ikke bare indholdet ud til en større målgruppe. I vil også se en positiv effekt på den tilskrevne omsætning.

Læs casen

Sådan gjorde vi

ZOEY Denmark er et plus size dame fashion brand, og med kun seks år i branchen gælder det om at skabe så meget synlighed og dermed kendskab som muligt.

Hos BeSocial samarbejder vi med ZOEY om Social Commerce. En af vores målsætninger er at udvide markedsandelen gennem inspirerende annoncer. Et af vores primære indsatsområder er at skaffe trafik til webshoppen via Instagram. Her har vi erfaret, at vi med en enkelt trafikkampagne kan skaffe en klikrate på 3,9 % ved at bruge eksisterende Instagram opslag i annonceringen. Det er 56 % højere end, hvad andre markedsføringskampagner for ZOEY bliver tilskrevet.

I 2022 har vi altså øget værdien af ZOEYs gode fodarbejde i at interagere med sin målgruppe, og som en ekstra bonus har vi set salg tilskrevet kampagnen, hvilket gør den 95 % selvfinansierende.

Trafikkampagner skaffer også flere følgere

Udover mere trafik til webshoppen er der også en anden sidegevinst at hente: Når vi annoncerer eksisterende opslag, kan vi aflæse det direkte på følgerantallet, som stiger i perioden.

Det er fedt at kunne se den direkte effekt på både trafik, likes og følgere på ZOEYs profil, når BeSocial annoncerer vores eksisterende opslag.” – Mette Nygaard, ZOEY

Siden 2022 har vi kontinuerligt annonceret eksisterende opslag ud til Danmark, Tyskland, Holland og Belgien. Sideløbende har ZOEY fået tilføjet 2000+ følgere på profilen. Efter et opslag er blevet annonceret, er det tydeligt, at der de efterfølgende dage sker et boost i stigningen af følgere.

Det hører til sjældenhederne, at én kampagne over så lang en periode kan bevare så høj en klikrate. Dette skyldes blandt andet, at vi løbende fodrer kampagnen med nye annoncer, så målgruppen ikke bliver mættet af de opslag, som bliver vist.

Resultatet

56%

Højere klikrate

2000+

Flere følgere

95%

Selvfinansierende

Vi har altså fundet opskriften på, hvordan vi giver det eksisterende indhold, som ZOEY producerer, ekstra krymmel. I er meget velkommen til at følge opskriften og se, hvilke resultater det kan skabe for jeres brand. Vi hører meget gerne fra jer, om I oplever den samme positive effekt.

Teamet bag casen

Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.

Mød hele teamet