Mark&Waldorf
41 % højere ROAS ved at gå imod Meta’s anbefalinger
At følge Meta’s egne anbefalinger virker umiddelbart som en no brainer, når du skal annoncere på Facebook og Instagram – eller hvad?
Sådan gjorde vi
Det er ikke nødvendigvis bedst, at følge Meta’s anbefalinger.
Som specialister i Social Commerce forholder vi os altid kritiske, når vi modtager nye anbefalinger fra Meta.
Én af Meta’s anbefalinger er at vælge “Advantage+ placements”, når du opsætter dine annoncer. Det betyder, at du giver Meta fuld frihed over, hvor dine annoncer bliver vist.
Denne anbefaling besluttede vi at teste for Mark&Waldorf, da vi havde en hypotese om, at de dyrere placeringer som eksempelvis i Facebooks feed bidrager til en højere ROAS.
Derfor opsatte vi en A/B splittest, hvor den eneste variabel var annonceplaceringerne.
Målgruppe 1 fik vist vores annoncer på samtlige placeringer på tværs af Facebook, Instagram, Messenger og Audience Network, mens målgruppe 2 kun fik vist annoncerne på vores nøje udvalgte placeringer.
Ved at foretage denne test så Mark&Waldorf en 41 % højere ROAS + en 21 % stigning i konverteringsraten hos målgruppen, som kun fik vist annoncerne på vores udvalgte placeringer.
Resultatet
41%
Højere ROAS
21%
Stigning i konverteringsrate
Det er altid vigtigt at forholde sig kritisk til anbefalinger og “best practice”, selv hvis de kommer fra hestens egen mund (Meta) – det er denne test et tydeligt eksempel på.
Prøv det af i jeres egen annoncering, og giv os et kald, hvis I har lyst til at høre mere om, hvilke placeringer, som vi havde udvalgt i denne test.
Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.