Rabens Saloner

435% flere visninger af indhold per person med ny optimering

Den mest omkostningseffektive tilgang til at tiltrække nye websitebesøgende fra Meta er at arbejde med Trafik-kampagner. Men hvordan er kvaliteten af besøgende, og kan den forbedres uden at gå på kompromis med klikprisen?

Læs casen

Sådan gjorde vi

Da vi indgik samarbejde med det anerkendte danske fashionbrand, Rabens Saloner, var de bevidste om vigtigheden af en langsigtet Paid Social-strategi. En stor del af vores samarbejde indebærer derfor at skabe inspirerende markedsføringskampagner med det formål at tiltrække nye besøgende til deres webshop, som på sigt kan blive betalende kunder.

Den mest anvendte og omkostningseffektive metode til at tiltrække nye websitebesøgende er at anvende Trafik-kampagner, gerne optimeret mod Visning af landingsside for at mindske frafaldet fra klik til indlæsning af landingsside. Dette var også vores tilgang, da vi startede samarbejdet med Rabens Saloner for godt to år siden.

De indledende resultater og ny optimering

Vi observerede i starten af vores kampagner imponerende resultater. En høj gennemsnitlig klikrate på 3,47%, en lav CPC på 1,22 kr. og en overraskende høj grad af selvfinansiering på 48%. På trods af disse gode tal bemærkede vi dog, at de gennemsnitlige besøgende ikke udforskede produkterne i tilstrækkelig grad. Derfor besluttede vi os for at teste, hvad der ville ske, hvis vi ændrede vores markedsføringskampagne til en Konverteringskampagne optimeret mod Visning af indhold – altså visninger af produkter.

Markant forskel efter ny optimering

Vi havde en formodning om, at prisen per klik ville stige med den nye optimering, da visningsprisen typisk er højere i en konverteringskampagne. Dette viste sig også at være tilfældet, og vores klikpris steg med 12% til 1,38 kr. Det vigtige for os var dog,
at antallet af produktvisninger steg tilsvarende eller mere. Resultaterne taler for sig selv: 435% flere produktvisninger pr. person og dermed 78% billigere visninger per produktside. Desuden så vi også en forbedring i selvfinansieringsgraden, som steg med 100%.

Resultatet

435%

flere produktvisinger per besøgende

78%

lavere pris per visning af produktside

100%

højere selvfinansieringsgrad

I nogle tilfælde kan det altså være fordelagtigt at byde på dyrere visninger, selv i din top-funnel, uden at det markant påvirker antallet af besøgende. Prøv det selv, og se, hvad det betyder for dine markedsføringskampagner.

Dataen i casen er baseret på mere end 70.000 klik på links.

Teamet bag casen

Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.

Mød hele teamet