Laksen Sporting

Sådan fordoblede Laksen Sporting deres klikrate og øgede afkastet med 118,4%

Med en skarp strategi og kreativt design fordoblede vi klikraten og øgede afkastet med 118,4% for Laksen Sporting. Det viser, hvordan en stærk visuel identitet og målrettet kampagnestruktur kan løfte selv et veletableret brand til nye højder.

Læs casen

Sådan gjorde vi

Om Laksen Sporting

Laksen Sporting er et dansk brand, der siden 1977 har skabt eksklusivt jagttøj og accessories af høj kvalitet. Med over 400 produkter, der kombinerer håndværk, tidløst design og funktionalitet, forhandles Laksen Sporting i dag i 18 lande og tilbyder alt indenfor jagtbeklædning i både tweed og grønt jagttøj, til ure, skydebriller, lædervarer – og endda deres egen sloe gin.

Udfordringen

Da vi overtog Laksen Sporting fra et andet bureau, delte de deres ambition om at få endnu større gennemslagskraft på paid social. Deres tidligere kampagner havde leveret et udmærket afkast, og den overordnede annonceringsstrategi, med kampagner målrettet forskellige markeder, gav god mening. Men det stod klart, at deres stærke brand-DNA ikke blev kommunikeret tydeligt nok i annoncerne. Vi identificerede et stort potentiale for at forbedre resultaterne ved at styrke deres visuelle identitet og fortælling i annoncerne – med målet om at øge både klikrate (CTR) og afkast (ROAS)

Løsningen

Vores løsning var at introducere dynamiske overlays til Laksen Sportings produktannoncer og samtidig samle alle deres markeder i én samlet kampagnestruktur ved at implementere country- og language-feeds i deres produktkatalog. De dynamiske overlays gjorde det muligt at udnytte Laksen Sportings allerede eksisterende og stærke brandidentitet ved at integrere den direkte i deres Dynamic Product Ads. De nye design overlays tilføjede en visuel dybde, der videreførte Laksen Sportings eksklusive æstetik til annoncerne, hvilket skabte et mere sammenhængende udtryk på tværs af deres digitale tilstedeværelse. Samtidig gjorde den samlede kampagnestruktur det muligt at optimere annonceindsatsen på tværs af markeder og sikre en mere strømlinet og effektiv annoncering.

Resultatet

100%

Højere CTR

118,4%

Højere afkast (ROAS)

Ændringerne bidrog til en markant forbedring af annoncernes performance og gjorde det muligt for os at udnytte Laksen Sportings visuelle univers fuldt ud. I den første måned af vores samarbejde bibeholdt vi den gamle kampagnestrategi og tilføjede samtidig den nye kampagne med omtrent samme annonceforbrug, og forskellene var tydelige. Med den nye kampagnestrategi blev klikraten (CTR) fordoblet – en præcis stigning på 100% i forhold til den gamle strategi. Afkastet (ROAS) fulgte med og voksede med præcis 118,4%.

Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik eller 1 dags visning.

Teamet bag casen

Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.

Mød hele teamet