GreenGate
4,5 kr. for tilmeldinger til nyhedsbrevet
Annoncering på de sociale medier er en fantastisk kilde til værdifulde leads. I forbindelse med denne kampagne for GreenGate var det muligt at tiltrække over 6.000 personer, som nu er modtagere af nyhedsbrevet fra det frankofile, farverige livsstilsunivers.
Intelligent målretning, friktionsfri tilmelding og forskellige kreativer banede vejen for nye tilmeldinger til en pris, som var langt under succeskriteriet.
Sådan gjorde vi
Teknisk viden, solid forretningsindsigt, skarp analyse, visuel kreativitet og en holistisk tilgang til kunderejsen skaber fundamentet for succesfuld social commerce.
Her er nogle af de konkrete tiltag, som gjorde indsatsen til en succeshistorie:
Intelligent målretning
For at finde frem til de varmeste leads, målrettede vi annoncerne mod personer, som tidligere havde vist interesse for GreenGate, men som endnu ikke var tilmeldt nyhedsbrevet. Herudover målrettede vi dem mod personer med interesse i boligindretning eller konkurrerende brands.
Friktionsfri tilmelding
Vi gjorde det muligt for deltagerne at tilmelde sig nyhedsbrevet direkte på Facebook og Instagram. Via en formular, som åbnede fluks efter klik på annoncerne med brugernes oplysninger forudfyldt. Nemt – og barrierenedbrydende.
Forskellige kreativer
Vi udformede en række annoncer med forskellige kreativer i form af billeder af forskellige produkter, som man kunne bruge sit gavekort på, såfremt man vandt. Dermed kunne Facebook automatisk levere de enkelte kreativer til dem, som var mest tilbøjelige til at reagere på netop disse.
Resultatet
6000
tilmeldinger
4,5kr.
per tilmelding
190t
nåede personer
Kampagnen tiltrak over 6.000 nyhedsbrevsmodtagere til en pris på 4,5 kr. og præsenterede samtidigt produkterne til 190.000 personer på Facebook og Instagram. Dette er langt under, hvad en nyhedsbrevsmodtager er værd for GreenGate – og kampagnen er blot én blandt mange, som har haft til formål at tiltrække nyhedsbrevsmodtagere.
Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.