MOS MOSH

55% højere konverteringsrate med synlig pris i grafik

Mange mode- og livsstilsbrands frygter at devaluere deres brand og produkter med en mere kommerciel kommunikation. Det betyder, at de ofte undlader at fremhæve priser i deres annoncering på sociale medier. Det er en skam, fordi en mere kommerciel tilgang kan resultere i endnu bedre performance.

Netop dét var tilfældet for MOS MOSH, som har skabt et iøjnefaldende brand DNA ved hjælp af eksklusivt content og produkter – og derfor undgik de helst at fremhæve priser på deres produkter i deres kommunikation.

I det følgende kan du læse, hvordan vi forenede deres eksklusive brand DNA med mere kommercielle elementer og skabte (endnu) bedre resultater i deres annoncering på sociale medier.

Læs casen

Sådan gjorde vi

Opskriften på fine indledende resultater

Målet var at sælge så mange af MOS MOSH’s produkter som muligt – uden at tilbyde en rabat, og uden at gå på kompromis med MOS MOSH’s smagfulde brand DNA.

Første step var, at vi dykkede ned i, hvilke produkter, der blev solgt flest enheder af på MOS MOSH’s webshop.

Med udgangspunkt i de udvalgte produkter lavede vi annoncer med produktspecifikke annoncetekster og -grafikker.

Annoncerne var målrettet bredt mod kvinder i alderen 28-65+ år i Danmark, Tyskland, Holland og Irland.

Med den opskrift så vi en klikrate på 2,43%, en konverteringsrate på 1,31% og en gennemsnitlig ordreværdi på 2051 kr.

Alt sammen bidrog til et samlet annonceafkast på 3,95x, hvilket gjorde annoncerne ganske profitable – og skalérbare.

Hvorfor ændre på noget, der fungerer?

Hos BeSocial får vi julelys i øjnene, når vi ser gode resultater. Men vi arbejder også altid mod at skabe endnu bedre resultater, som kan bidrage til vækst af kundernes forretning. Og i det her tilfælde havde vi en ambition om at kunne skabe et endnu højere annonceafkast – men hvordan?

Det kunne der være flere svar på. Men eftersom annoncerne havde en fornuftig klikrate og en fin gennemsnitlig ordreværdi, var vores første tanke, om vi kunne højne konverteringsraten (som ellers også var fornuftig).

Opskriften 2.0

For at øge konverteringsraten skulle der nyt (og måske lidt stærkere) krydderi til. Så i stedet for produktbeskrivelser i grafikken, tilføjede vi priser.

Vores forventning var, at målgruppen ville være mere tilbøjelig til at konvertere (altså købe produktet), når de klikkede sig videre fra annoncen – for nu var de jo allerede bekendt med prisen.

Modsat var vores frygt, at annoncernes klikrate ville falde markant – for hvad nu hvis målgruppen blev ”skræmt væk” af produktets pris?

Med undtagelse af en lille ændring i grafikken var grundopskriften på annoncerne den samme:

Med fokus på de udvalgte produkter udarbejdede vi annoncer med produktspecifikke annoncetekster og –grafik, der gjorde det let for målgruppen at identificere produkterne.

Forskellen var altså blot, at vi erstattede den supplerende tekst til de forskellige styles i grafikken med produktets pris.

Den lille ændring gjorde en stor forskel

At indsætte produkternes pris i grafikken betød en stor forskel. Heldigvis en positiv forskel.

Vi så et fald på 16% i annoncernes klikrate (som vi frygtede) – men vi så samtidig en stigning på 55% i annoncernes konverteringsrate.

Og da det lykkedes os at bevare den høje gennemsnitlige ordreværdi, betød det, at annoncernes annonceafkast steg fra 3,95x til 6,28x – altså 59% højere.

Resultatet

55%

højere konverteringsrate

59%

højere annonceafkast

6,28x

annonceafkast

For at sætte tallene i perspektiv, så forestil dig, at du bruger 100.000 kr. på Facebook-annoncering om måneden. Med det budget vil forskellen på et annonceafkast på 3,95x og 6,28x være en omsætning på 233.000 kr. per måned.
Det er en forskel på 2.796.000 kr. i omsætning på et år.

Der er altså grund til at optimere og turde eksperimentere – også når man ser fine resultater. Så hvornår skal I i gang med at teste, hvad justeringer i jeres annoncering kan betyde?

Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik

Teamet bag casen

Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.

Mød hele teamet