ZOEY
6,74x annonceafkast med high converters
Når du vil vise de rette produkter til de rette personer på de rette placeringer på de rette tidspunkter, kan præcis målretning og skræddersyede kreativer bane vejen for datadrevet optimering. Det er ikke raketvidenskab men derimod et unikt samarbejde med kunden, der kan gøre dette muligt. Et sådant samarbejde har vi med ZOEY, og for denne kampagne resulterede det i et annonceafkast på 6,74x.
Sådan gjorde vi
Teknisk viden, solid forretningsindsigt, skarp analyse, branchekendt kreativitet og en holistisk tilgang til kunderejsen skaber fundamentet for succesfuld social commerce.
Her er nogle af de konkrete tiltag, som gjorde indsatsen til en succeshistorie:
Målretning mod konkurrenters kunder
Ved at målrette annoncerne mod personer, som havde engageret sig i indhold fra konkurrerende brands på de sociale medier, sikrede vi en skyhøj klikrate fra start.
Løbende forøgelse af budgettet
Vi overvågede løbende udviklingen i annonceafkastet og skalerede budgettet med over 100 % i kampagnens levetid uden at gå på kompromis med profitabiliteten – og i løbende dialog med kunden.
Skræddersyede produktfortællinger
I samarbejde med ZOEY udformede vi annoncer med fortællinger om hver af de udvalgte kjoler i kollektionen og tilpassede deres visuelle kreativer til de enkelte placeringer på Facebook og Instagram.
Resultatet
10%
unik klikrate
6,74x
annonceafkast
150kr.
per kunde
Den præcise målretning og de skræddersyede produktfortællinger gav Facebooks algoritme de bedste kick-off betingelser til at kunne levere annoncerne til de personer, som var mest tilbøjelige til at shoppe produkterne. Over 10 % af modtagerne klikkede på mindst én af annoncerne, og ca. 2 % af kliksene konverterede til køb. Derfor skulle der kun bruges 150 kr. i annoncering på at skaffe en kunde.
Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.