NÜ Denmark
Over 400 kunder med én kampagne for populære styles
Brands har det ofte med at vise hele kollektioner frem, når de annoncerer på de sociale medier. Ofte viser det sig dog, at less is more, når det handler om at få brugerne ind i prøverummet og herefter konvertere til kunder. Det er kampagnen her for NÜ Denmark et virkelig godt eksempel på.
Sådan gjorde vi
Teknisk viden, solid forretningsindsigt, skarp analyse, boblende kreativitet og en holistisk tilgang til kunderejsen skaber fundamentet for succesfuld social commerce.
Her er nogle af de konkrete tiltag, som gjorde indsatsen til en succeshistorie:
Indsigter fra Shopify Analytics
Vi identificerede de mest populære og bedst konverterende styles på de enkelte markeder via Shopify Analytics og Commerce Manager.
Skræddersyede annoncer
Vi udformede annoncer med små fortællinger om de enkelte styles. Til Facebook – og Instagram Stories lavede vi små videoer, som viste dem frem fra forskellige vinkler.
Datadrevet målretning
For at høste værdien fra den bedsttænkelige målgruppe anvendte vi data fra Metas Pixel til at målrette annoncerne mod de personer, som var mest tilbøjelige til at impulsshoppe produkterne, når og hvor de var mest tilbøjelige til at shoppe.
Proaktiv skalering
I dialog med kunden øgede vi budgettet med over 200 % i kampagnens levetid med henblik på at øge volumen af kunder uden at gå for meget på kompromis med profitabiliteten.
Resultatet
5,6x
annonceafkast
+400
kunder
20%
lavere pris per kunde
Kampagnen tiltrak over 400 kunder til en pris, som var 20 % lavere end det vægtede gennemsnit for andre kampagner, som har til formål at tiltrække kunder. Trods den markante opskalering af budgettet i kampagneperioden sikrede vi et målbart annonceafkast på 5,6x, hvilket er langt over succeskriteriet.
Denne er blot én ud af de mange kampagner med fokus på enkelte styles, som vi har eksekveret i forbindelse med vores samarbejde med NÜ Denmark. Hvert år tiltrækker de mange tusinde kunder via de sociale medier.
Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.