FEW Design
ROAS 7.2x på udsolgte produkter
Hvornår har I sidst stået i den situation, at I må melde udsolgt på et eller flere af jeres hero-produkter? Du ved, de produkter som står for op mod 80% af omsætningen på jeres webshop. Det kan være et hårdt slag, som i den grad kan mærkes på omsætningen. At gøre forudbestillinger til en del af jeres social commerce strategi kan være løsningen på denne udfordring.
Sådan gjorde vi
Som E-Commerce- eller Marketingansvarlig har du sikkert ærget dig over, at den manglende omsætning nu må gå til konkurrenterne – men behøver det være sådan? Ikke hvis du spørger os.
Da Few Design måtte melde udsolgt på et af deres Hero-produkter, skulle Facebook og Instagram annoncerne selvfølgelig pauses – eller skulle de? Nej, ikke nødvendigvis.
Vi satte os for at finde en løsning på udfordringen. For hvem har lyst til at slukke en profitabel annonce?
I samarbejde med Few Design, opsatte vi nye annoncer med fokus på forudbestilling. Dette var med et spinkelt håb om, at vi stadig ville være i stand til at konvertere brugerne på Facebook og Instagram til trods for, at de skulle vente i over en måned på at få deres vare!
Guess what? Det kunne vi i den grad.
Et godt tilbud, knivskarp målretning og appellerende copywriting blev hovedingredienserne til, hvad der skulle vise sig at blive en yderst succesfuld kampagne. Vi formåede ikke blot at være profitable. Vi skalerede indsatsen med hele 240%.
Resultatet
7.2x
annonceafkast
3,53%
klikrate
240%
budget skalering
Skal du slukke annoncerne for jeres bedste produkter, bare fordi de er udsolgte? Nej, det er denne case et tydeligt eksempel på. Så længe jeres kunder er informeret om den forlængede leveringstid, så kan I sagtens fortsætte salget på trods af udsolgte produkter.
I kan med fordel vælge at kompensere kunden for den forlængede leveringstid i form af en rabat, en lille gave eller noget helt tredje. Det er ikke en nødvendighed, men det kan øge konverteringsraten på Paid Social annoncerne.
Ekstra Pro Tip:
Forudbestillinger kan også benyttes til at teste interessen for nye produkter, så I undgår at bestille et stort lager hjem af produkter, som ikke kan afsættes.
Note:
At finde løsninger på logistiske udfordringer er normalt ikke vores boldgade. Vi nørder Paid Social. Dog kigger vi altid holistisk på vores kunders forretning. Og det betyder, at når vi ser potentielle løsninger, så agerer vi proaktivt. Som en god samarbejdspartner bør gøre.
Tilskrivningsvindue: 7 dage efter klik
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.