Mille & Lykke
520% stigning i brandsøgninger
"Som mindre virksomhed fokuserer man naturligvis på det kortsigtede salgsafkast af ens annoncering, men vores erfaring viser, at den største værdi ligger i de afledte effekter af de mange visninger." - Line Lykke
Her skal du høre historien om, hvordan annoncering på Facebook og Instagram for en multibrand webshop kunne sende brandsøgninger og online salg ud over rampen med lysets hastighed.
Sådan gjorde vi
Teknisk viden, solid forretningsindsigt, boblende kreativitet, et proaktivt samarbejde og en holistisk tilgang til analyse skaber fundamentet for succesfuld social commerce. Her er de konkrete tiltag, som gjorde indsatsen til en succeshistorie:
Målretning mod konkurrenters kunder
Vi allokerede størstedelen af annoncebudgettet til at præsentere webshoppens udvalg til personer, som var i markedet for smykker, men som endnu ikke havde overvejet af handle hos Mille&Lykke.
Beslutninger ud fra adfærdsdata
Vi brugte data fra Commerce Manager til at identificere de produkter, som var bedst til at tiltrække førstegangskøbere via sociale medier – og satte fokus på disse i annoncerne.
Fokus på toppen af salgstragten
Vi investerede profitten fra salgskampagnerne i at formidle Mille&Lykke’s værditilbud til personer, som ikke havde et behov for smykker nu og her, men som på sigt kunne blive værdifulde kunder.
Resultatet
520%
flere sessioner fra bransøgninger
450%
flere brugere fra brandsøgninger
1500%
højere omsætning fra brandsøgninger
Mille & Lykke oplevede en fremgang i omsætningen på ca. 950% i 2020. En betydelig del heraf var drevet af eksponeringerne på Facebook og Instagram samt den markante fremgang i antallet af søgninger på brandet, som de bidrog til. Med målet om en fordobling af omsætningen slog resultatet alle forventninger.
Teamet bag casen
Et samarbejde med os foregår aldrig på sidelinjen. Tværtimod. Vi er passionerede, proaktive og inddragende – og vi brænder for at skabe digitale succeshistorier.